رئیس دانشگاه علمی کاربردی خراسان رضوی گفت: ثبت نام دوره‌های کاردانی دانشگاه جامع علمی‌کاربردی از ۲۴ تا ۳۰ تیر ماه جاری انجام می‌شود.

آغاز ثبت‌نام دوره‌های کاردانی دانشگاه جامع علمی‌کاربردی از ۲۴ تیر
به گزارش قدس آنلاین، مرتضی تشکری ظهر امروز در نشست خبری که در محل دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: آموزش علمی‌کاربردی تنها مختص ایران نیست و در کشورهای توسعه‌ یافته نیز این آموزش‌ها رواج دارد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی تصریح کرد: آموزش‌های علمی‌کاربردی در تار و پود دستگاه‌های اجرایی و در تعامل با این دستگاه‌ها است.

وی با تأکید بر اینکه آموزش‌های علمی‌کاربردی کمک بزرگی به توسعه اقتصادی کشور می‌کند، بیان کرد: این آموزش‌ها همراه بخش خصوصی و تسهیل‌گر اشتغال فارغ‌التحصیلان و جوانان متقاضی کار است.

تشکری یکی از ویژگی‌های آموزش علمی‌کاربردی را بومی بودن آن عنوان کرد و افزود: هر چه آموزش‌ها بومی‌تر باشد به اهداف و آرمان‌ها نزدیک‌تر می‌شویم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی با بیان اینکه برون‌گرایی در اولویت برنامه‌های دانشگاه است، گفت: اولویت‌های توسعه آموزش علمی‌‍‌کاربردی در خراسان رضوی شامل توسعه گردشگری و زیارت، توسعه روستایی و توسعه کشاورزی پایدار است.

وی یکی از ویژگی‌های دانشگاه جامع علمی‌کاربردی را حضور در مناطق کمتر توسعه‌یافته بیان کرد و افزود: در استان خراسان رضوی 65 مرکز آموزش علمی‌کاربردی فعال وجود دارد که 45 مرکز در مشهد و 20 مرکز در سایر شهرستان‌ها قرار دارد.

تشکری ادامه داد: بالغ بر 52 هزار دانشجو در مراکز استان در حال تدریس هستند که از این تعداد حدود 38 هزار نفر در مشهد و 14 هزار دانشجو در شهرستان‌ها متمرکز هستند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی تعداد رشته‌های این دانشگاه را 360 رشته اعلام کرد و گفت: 217 رشته در سطح کاردانی و 149 رشته در سطح کارشناسی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: از میان رشته‌های این دانشگاه 17 رشته تنها مخصوص خانم‌ها و 79 رشته نیز مختص آقایان است.

تشکری یادآور شد: چهار هزار و 899 مدرس در استان با دانشگاه علمی‌کاربردی همکاری می‌کنند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی با اشاره به اینکه توسعه تک‌‌پودمان یکی از اهداف این دانشگاه است، بیان کرد: در خراسان رضوی مجوز 22 تک‌پودمان داده شده است که تک‌پودمان‌ها از زیاد‌آموزی احراز و تنها آموزش‌های مورد نیاز را ارائه می‌کند.

وی در ارتباط با بحث پژوهش، بیان کرد: برای سال جاری در نظر داریم 6 المپیاد تخصصی و 6 مرکز رشد در مراکز صنعتی ایجاد کنیم.

تشکری اظهار کرد: سال گذشته یک‌میلیارد و 859 میلیون تسهیلات دانشجویی برای دانشجویان در نظر گرفته شد.

وی در ارتباط با ثبت نام دانشگاه جامع علمی‌کاربردی در سال 94، اعلام  کرد: ثبت نام برای کاردانی در تاریخ 24 الی 30 تیرماه انجام می‌شود و ثبت نام کارشناسی متعاقباً در سایت سنجش اعلام می‌شود و ظرفیت پذیرش نیز حدود 30 هزار نفر است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی یادآور شد: میانگین بازدید در مراکز سالی پنج‌بار انجام می‌شود که در همین راستا سال گذشته هزار و 649 رأی کمیته انضباطی برای دانشجویانی که تخلف داشته‌اند صادر شده است.

تشکری خاطرنشان کرد: رشته‌های صنعت و فناوری اطلاعات بیشترین جمعیت دانشجویی استان را دارد.

 

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.